Kommande tävlingar
09/05 Riksläger - Ljungskile
09/05 Final
27/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Jag ar mitt inne i ljuset!

Författare Post
Björn Wenneberg [1912]
Tue 23 January 2007, 23:40
Registrerad medlem #1912
inlägg: 62
Hej! Jag har just denna vecka formanen att tillsammans med hustru folja bridgelaren Audrey Grants bridgeundervisning pa ett av varldens finaste kryssningsfartyg fran San Digo ner pa Mexikos vastkust.
Kanonmat, shower, dans, pianobarer, traningcentra, bio, allt finns. Dessutom kanonhytt!
Befinner mig just nu i staden Mazatlan, dar vi landstigit och "sightsiar". Har hittat ett internetcafe' i stan. Det ar 80 personer med pa hennes dagliga undervisning, vilken pagar i 2 timmar. Hennes pedagogik gar ut pa att man anvander korten och budlador som hjalpmedel, alltsa ingen skoltavla. Tror pa denna visuella pedagogik. Forst spelar man brickan, sen gar man igenom den. dessa 2 timmar bara forsvinner. Fordelen ar ocksa den att man kan vara med fran nyborjare till ganska avanserade pa hennes "magic games". 2 timmar ar ocksa ganska lagom, man ar hungrig till nasta gang. Audrey halsar till alla som var med pa kursen pa Boson i hostas, och tyckte att det var en kanongrupp hon traffade. Hon halsar aven till Micke Melander, som inviterade henne. Forutom den dagliga workshopen ar det spel 2 pass om 2 timmar da man spelar 16 brickor duplicate. Jag och hustrun Eva-Marie har spelat med olika partners och haft det skittrevligt. Amerikanarna ar ett underbart folk.
I gar gjorde vi strandhugg nere pa halvon Bajas sydligaste udde. Vi hyrde en liten bat och tillsammans med Audreys mamma, vilken ar 91 ar och Audrey och hustrun hade vi an kanontur. Audrey halsar att den som ville hanga med pa kryssningen till Florida i mars, som hon tappade mailkontakten med hor av sig till henne, alternativt till mig, sa ordnar jag kontakt. En stor och harlig bridhalsning fran Bjorn
Tillbaka till toppen
PG Eliasson [2827]
Wed 24 January 2007, 08:52
Registrerad medlem #2827
inlägg: 344
Kul att ni har det bra. Hoppas att du lär dig en del. Vi behöver dig i toppform när du kommer hem. Lite trögt i LittleY när björnen gått i ide.
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80