| Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan | |||
|
|||
Nordisk StandardGå till sidan << |
| Författare | Post |
| Thomas Ålander[28168] |
| ||
![]() inlägg: 528 | Hej! Lätt amatörmässig som jag är undrar jag nu: Vad är Nordisk Standard(NS)? Jag har fattat det som något som nu arbetats fram med Spelabridgeserien, men så har det kanske inte varit. Spelabridgeserien, är det en förändrad NS? Kan man som grunsystem ange Nordisk Standard i st f Modern Standard? Och var hittar jag då den Nordiska Standarden att läsa och lära in från? Så att man kan ange vilka ändringar i sysytemet man privat använder på deklarationskortet. Förresten, finns det någon förkortning för just Nordisk Standard annan än NS? Någon mera vedertagen. (För fyrtiotalister, spec i Norge, kan den ha andra associationer.) | ||
| Tillbaka till toppen |
| Fredrik Alfredsson[83200] |
| ||
![]() inlägg: 93 | På websidan för bbogruppen finns pdfer för deklarationskort och förenklade systemnotiser att ladda ned. "The race may not go to the swift nor the battle to the strong. But that's the way to bet it." | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
![]() inlägg: 528 | Hej! Hur hittar jag den sidan?! Vad googlar jag på? (Amatör där med!) | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
![]() inlägg: 528 | Hej! Nork BBosida funnen via google och et är väl ok. Men bbo eller bbogruppen fanns ju inte i spader, där jag började leta. Och det vart många träffar om man inte begränsade sig till svenska språket. Tack för hälpen i alla fall! | ||
| Tillbaka till toppen |
| Carina Westlin[12540] |
| ||
![]() ![]() inlägg: 1534 | Thomas Ålander[28168 skrev ... ] Hej! Nork BBosida funnen via google och et är väl ok. Men bbo eller bbogruppen fanns ju inte i spader, där jag började leta. Och det vart många träffar om man inte begränsade sig till svenska språket. Tack för hälpen i alla fall! Under rubrik Tävling finns länk till BBO Nordic. Det finns även länkat under inbjudan till tävlingar, BBO Nordic invigningstävling 14 november Mvh Carina ................................................................................. Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora. | ||
| Tillbaka till toppen |
| Moderatorer: Fredrik Jarlvik[4451], Micke Melander[7164], Roger Wiklund[10530], Carina Westlin[12540], Stefan Vestlund[13174], Pontus Silow[87294], Andreas Jansson[19642] |